יצחק נבון
רוחל'ה ענב, מנהלת בית ספר
בית ספר יסודי א`-ו` (בשנתו הראשונה של בית הספר לומדות כיתות א'-ה')
מנהלת בית ספר : רוחל'ה ענב
כתובת : רחוב כרמל 3
טלפון לפניות ויצירת קשר:
073-3388760
בית ספר לאומנויות יצחק נבון
יצחק נבון הינו בית ספר חדשני באור יהודה. בית הספר נפתח בשנת 2021 ומונה היום כ-650 תלמידים. בית הספר הינו ייחודי בהוראת אמנויות.
השאיפה החינוכית של בית-חינוך יצחק נבון היא לגבש את הזהות של התלמידים באמצעות חוויה, התנסות באמנויות וטיפוח מיומנויות המובילות להצלחת כל תלמיד ותלמידה. התלמידים לומדים לימודי העשרה מגוונים באמנויות כגון: אמנות פלסטית, תיאטרון NLP, מוזיקה NLP, מחול, אמנויות קרקס, אנימציה ומולטי-מדיה, עיצוב גרפי ועיצוב באמצעות בינה מלאכותית.
בית-הספר מזמן לתלמידים אפשרויות לביטוי אישי-יצירתי ומקדם למידה הוליסטית המשלבת בין הגוף לנפש מאפשרת הכלה, השתלבות והצלחה של כל תלמיד ותלמידה.
בית-הספר מקדם הישגים גבוהים של התלמידים, מיומנויות לומד עצמאי ולמידה חדשנית וחקרנית תוך שימוש במחשבים ניידים ובסביבות למידה דיגיטליות.
מבנה בית הספר החדשני ממוגן על פי הסטנדרטים העדכניים ביותר ומספק מענה אופטימלי ללמידה בשגרה ובחירום.
הצוות החינוכי של בית-הספר הינו מקצועי בהוראה חדשנית ומתן מענים מותאמים לצרכים מגוונים של תלמידים.
בית הספר רואה עצמו כמגבש קהילת שייכות בשכונה צומחת בעיר והוא עושה רבות למען הקהילה ובשיתוף הקהילה.
ערכים מובילים:
יצירתיות, נחישות, אמפתיה
* יצירתיות – היכולת לביטוי אישי ייחודי באמצעות עשייה אמנותית תוך חשיבה מחוץ לקופסא המקדמת יכולות מנהיגות ויזמות.
* נחישות – היכולת להצליח למרות האתגרים. טיפוח תחושת מסוגלות בכל תלמיד ותלמידה שהם יכולים וניחנו בכוחות הפנימיים לנצח ולכבוש כל יעד שיבחרו בו.
* אמפתיה - אנחנו רואים חשיבות בפיתוח בינת הלב, מיומנויות המאפשרות לתלמיד לראות ולהבין את עצמו ואת האחר, לפתח סובלנות, אכפתיות ומעורבות חברתית.
תכניות חינוכיות פעילות בבית הספר
קרן קר"ב - חוגי העשרה כחלק מהייחודיות באמנויות
כיתות א`-ו` | משתתפים כלל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית
* אמנות פלסטית – תלמידי כיתות א' מתנסים בעשייה חוויתית באמנות פלסטית
* סינקופה לצעירים – תלמידי כיתה א' לומדים את יסודות הקצב באמצעות כלי הקשה.
* נגינה בחליליות – תלמידי כיתה ב' לומדים נגינה בחליליות
* נגינה במנדולינות – תלמידי כיתה ג' לומדים תווים ונגינה על מנדולינות.
* תיפוף – תלמידי כיתות ד' לומדים תיפוף על דליים, תיפוף על הגוף וכלי הקשה.
* אמנויות הקרקס – תלמידי כיתות ב', ג',ד' לומדים אמנויות הקרקס וג'אגלינג ואיזון גוף-נפש
* העולם המופלא – תלמידי כיתות ה'-ו לומדים על אמנויות בתרבויות שונות בעולם.
* אמנות הסטנד-אפ – כיתות ה-ו לומדים לעשות סטנד-אפ כמנוף להעצמת הביטחון העצמי, דיבור בציבור ויכולת יצירתית.
גוף מפעיל: קרן קר"ב
אומנות עיצובית ופלסטית
כל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית
תכנית שמטרתה לפתח שפה חזותית, ראייה וטכניקה עיצוביות אצל התלמידים. במסגרת התוכנית הילדים מתנסים בטכניקות שונות ומגוונות כמו: רישום, ציור בחומרים שונים, פיסול, הדפסה, צילום והדבקה ומשתמשים במגוון חומרים וטכניקות לטובת פיתוח הדמיון, הביטוי האישי ופיתוח החשיבה היצירתית.
גוף מפעיל: בית הספר.
מוזיקה NLP
כל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית
מחקרים רבים בשנים האחרונות הראו כי למוזיקה השפעה ישירה על המוח. הוראת המוזיקה ביצחק נבון משלבת את עקרונות ה-NLP ומעלה לצד היכולת להאזנה למוזיקה את שמחת החיים .
התוכנית המגוונת בהוראת המוזיקה ביצחק נבון משלבת נגינה ושירה.
בית-הספר מטפח מצוינות במוזיקה. בבית-הספר מקהלה צעירה, מקהלה בוגרת, וכן להקה המורכבת מתלמידים מנגמנים ותלמידים שרים.
גוף מפעיל: בית-הספר
תיאטרון NLP
תוכנית זו יוצרת חוויה חינוכית מעשירה לתלמידים במהלכה התלמידים משתתפים במופעי באמצעות סיפור אינטראקטיבי, תיאטרון בובות, משחק , מקהלה והבעה מוזיקלית. התלמידים מפתחים כישורי שפה, אינטליגנציה רגשית ויצירתיות בצורה הוליסטית. תוכנית זו לא רק מטפחת אהבה לשפה ולאמנויות אלא גם רותמת את הכוח של NLP להסתגל לסגנונות למידה אינדיבידואליים, תוך מתן תמיכה אישית לכל ילד וילדה. השילוב של טכנולוגית NLP במסגרת בית ספר היא עדות למחויבות שלנו לחינוך מתקדם, מה שהופך את בית הספר שלנו לחלוץ בטיפוח חווית למידה מעשירה, מצמיחה ויצירתית.
גוף מפעיל: בית-הספר
עיצוב גרפי ומידול בתלת מימד
כיתות ד`-ה` | תכנית שנתית
מהות התכנית: הקניית ורכישת מיומנויות עיצוב בתלת מימד בתוכנת בלנדר, ועיצוב גרפי בתוכנת קאנבה.
התלמידים לומדים את יסודות העיצוב הגרפי, שילוב צבעים נכון על המסך, שימוש בקשת האפשרויות הרחבה של תוכנת עיצוב גרפי.
במהלך השנה התלמידים מעצבים כרזות אינפוגרפיק, שלטים, סיסמאות ומסמכים מעוצבים כצורת ביטוי אישית לתכני המקצועות אותם הם לומדים.
גוף מפעיל: בית-הספר
אמנויות לחימה והגנה עצמית
כל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית
כל התלמידים בבית-הספר לומדים מיומנויות לחימה והגנה עצמית: יסודות המשלבים – ג'ודו קפוארה קראטה ואמנויות לחימה משולבות. במסגרת התוכנית התלמידים מתרגלים הגנה עצמית, איפוק, יציבה נכונה, איזון, אחווה והעלאת הביטחון העצמי. באמצעות הגנה עצמית, התלמידים לומדים איך למקד את התקשורת שלהם בדיבור ובשיח.
גוף מפעיל: חברה חיצונית
חושבים שפה
כיתות א`-ו` | תכנית שנתית
מהות התכנית: הקניית ורכישת מיומנויות הקריאה וכישורי שפה.
במסגרת התכנית מתקיימים שיעורי "מודלינג" בכיתות המועברים על ידי מדריכים ממכון חדד שבאוניברסיטת בר אילן. מחנכות כיתות אלה מודרכות על ידי מדריכת המכון ומדריכה בית ספרית, ומטמיעות את דרך העבודה בשאר שיעורי המקצועות רבי המלל. תלמידים מתקשים זוכים לשיעורי הוראה מותאמת הניתנים על ידי מאבחנים של מכון חדד.
גוף מפעיל: מכון חדד
שחמט
כיתות א'-ב' | תכנית שנתית
מהות התכנית: לימודי שחמט לפיתוח החשיבה
גוף מפעיל: עיריית אור יהודה
עיר המח"ר – מבינה מלאכותית לבינת הלב
כיתות ג'-ה' | תכנית שנתית
מהות התכנית: תכנית מחר היא תכנית לה שותפים משרד החינוך, משרד המדע, חברת YTEK והטכניון.
התלמידים לומדים מדעים, רובוטיקה מתמטיקה והנדסה, מתוך מטרה לפתח דפוסי חשיבה מתמטית ובקיאות בתחומי המדעים בקרב התלמידים.
התלמידים מפעילים רחפנים ולומדים בצורה חוויתית את עקרונות התעופה והפיזיקה.
בשיעורי הבינה המלאכותית הילדים מפתחים מיומנויות חברתיות ורגשיות.
גוף מפעיל: בית-הספר, בשת"פ עם הטכניון
חינוך פיננסי
כיתות ד'-ו' | תכנית שנתית
תוכנית אשר מטרתה להכיר לתלמידים יסודות בהתנהלות נבונה עם כסף.
התוכנית מייצרת סימולציות ממצבי אמת, המבוססים על סקרים אמיתיים המשקפים נתוני אמת בישראל.
התלמידים מתנסים במקצועות שונים, שוכרים דירות, מנהלים הוצאות ברמה יומית, שבועית, חודשית
גוף מפעיל: תלמידי בית הספר בהובלת רכז שכבות ג'-ה'
יישומי מחשב – אוריינות דיגיטלית
כל תלמידי בית הספר כיתות א'-ו' | תכנית שנתית
התוכנית להתאמת מערכת החינוך הישראלית למאה ה-21 מציגה את הדרך לדמות הבוגר ואת המיומנויות שעליו לרכוש, שימוש בכלי תקשוב ואוריינות המידע הן מיומנויות חשובות עליהן אנו שמים דגש.
תלמידי כיתה א'-ג' לומדים יישומי מחשב אופיס Office: הקלדה, שמירה, הכנת מצגות ועבודות הגשה, כמו כן כלים דיגיטליים שונים, עבודה בסביבת ענן ושימוש בציוד היקפי.
תלמידי ד'-ו' לומדים לעבוד בסביבת הענן של גוגל לחינוך, יוצרים מסמכים ומצגות שיתופיים ועובדים בכלי יצירה גרפית שיתופיים.
גוף מפעיל: בית-הספר
זמן כוכבים (ילדים מלמדים ילדים)
כל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית
התוכנית הייחודית מיועדת לחזק את המנהיגות של תלמידי הכיתות הגבוהות, ד'-ו'. במסגרת התוכנית התלמידים הבוגרים מפתחים ומפעילים סדנאות העשרה במגוון תחומים כגון: כדורגל, מבוכים ודרקונים, אוריגמי, פיתוח אפליקציות, תיאטרון ועוד. התלמידים הצעירים נרשמים לסדנאות אותם מלמדים התלמידים הבוגרים. הן התלמידים הבוגרים והן הצעירים מרוויחים מהתהליך הן במישור הלימודי והן כחלק מחוויה חברתית מעצימה.
גוף מפעיל: בית-הספר