דלג על בר עליון
בר עליון

תושבי אור יהודה נחשפו לתוכניות הרכבת הקלה

במהלך השנה הבאה יחלו העבודות של הקו הסגול שיחבר את אור יהודה לתל אביב בצורה קלה ונגישה. כביש 461 עתיד לשנות את פניו ותושבי העיר ייהנו מאמצעי תחבורה נוחים יותר. במהלך הכנס הוצג מתווה הקו והעבודות המתוכננות. ליאת שוחט, ראש העיר: "הרכבת הקלה תחבר את אור יהודה ישירות למטרופולין"
10/07/2017 09:30
תושבי אור יהודה נחשפו לתוכניות הרכבת הקלה

עשרות תושבי אור יהודה השתתפו בשבוע שעבר בכנס בנושא "הקו הסגול של הרכבת הקלה" שנערך במשכן למוסיקה ולמחול על ידי חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) בשיתוף עיריית אור יהודה. הכנס עסק בחשיפת מידע על הקו הסגול שעתיד לעבור באור יהודה ולשנות את פני התחבורה באיזור, כאשר העבודות מתוכננות לתחילת השנה הבאה והקו עתיד לפעול ב-2024.

 

על פי התכנון, הקו הסגול יקשר את האזורים המזרחיים של מטרופולין תל אביב אל מרכז העיר תל אביב כשאורכו הכולל צפוי להיות כ-29 ק"מ. הקו מורכב מזרוע מרכזית שתחילתה במתח"ם 2000 (תחנת רכבת סבידור) והמשכה דרך הרחובות ארלוזורוב, בן יהודה, אלנבי, העלייה, לוינסקי, ההגנה, דרך השלום ת"א, דרך אלוף שדה (גבעתיים-ר"ג), מחלף אלוף שדה ודרך שיבא. מאזור המרכז הרפואי שיבא יתפצל הקו לשתי זרועות.

 

הזרוע הצפונית תעבור ברחובות רפאל איתן (רמת גן), קציר (קריית-אונו), חציית כביש 471, אנה ומקס ווב (רמת גן) לאורך אונ' בר אילן, ז'בוטינסקי (גבעת שמואל), אצ"ג (גבעת שמואל), זבולון המר (גבעת שמואל),  ועד לגבול בין הרשויות גבעת שמואל- פתח תקווה בדרך רבין.

 

הזרוע הדרומית תחל באזור מרכז בית החולים שיבא, המשכה על כביש 4612 המתוכנן עד לכביש 461 (דרך לוד), ומשם מזרחה לאורך כביש 461 בתחום הרשויות אור יהודה ויהוד-מונוסון ועד לקצה הזרוע בכביש 40, צומת בני עטרות (מחלף טייסים המתוכנן). התחנות על כביש 461 בזיקה לאור יהודה ימוקמו בצומת קזז, צומת בן גוריון (שמתוכנן בימים אלו), צומת יגאל אלון וצומת סביון.

 

הזרוע הדרומית של הקו מתוכננת להגיע עד לכביש מספר 40, מחלף טייסים המתוכנן. בקצה הקו מתוכננים דיפו (מרכז תחזוקה ומרכז תחבורה הכולל מסוף אוטובוסים וחניון חנה וסע הכולל 2,000 מקומות חניה). מרכז התחבורה ימוקם בגבול המזרחי של מטרופולין תל אביב, ויהיה בעל חיבור לכביש רוחב חדש שיחבר את כביש 6 עם כביש 40. הדבר יאפשר לנהגים רבים להחנות את רכבם ולנסוע בתחבורה ציבורית יעילה למרכז המטרופולין.

 

 

במסגרת העבודות, מתוכנן כביש 461 לשנות את פניו מקצה אל קצה, כאשר בכל כיוון נסיעה יוקצו שני נתיבי נסיעה לרכבים פרטיים, נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית), נתיב של הרכבת הקלה ומסלול אופניים, כאשר הדרך תקבל חזות בעלת מאפיינים אורבניים ותכלול עצים רבים שישולבו לצידה של טיילת שתתוכנן ותבוצע על ידי העירייה.

 

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, פתחה את הכנס, וציינה: "נושא התפתחות התחבורה הציבורית עבור תושבי העיר חשוב לנו מאוד, שכן ככל שייבנו השכונות החדשות בעיר ויבוצעו פרויקטים להתחדשות עירונית, יינתן מענה לנגישות ממקום למקום. הרכבת הקלה תספק לתושבי העיר שלנו מענה מהיר ונוח ותחבר את אור יהודה בקלות וביעילות לתל אביב ובכלל לכל מקום באיזור המרכז. יחד עם הרכבת הקלה, אנו מקדמים בימים אלו נושאים נוספים שיקבלו פתרון, כגון קו תחבורה ציבורית פנימי, הקמת נתיבי תחבורה ציבורית בתוך העיר, הרחבת הזמינות של מערך האוטובוסים ורישות העיר למקומות נוספים".

negishut icon עבור לתוכן העמוד